Direktlänk till inlägg 12 november 2012

God mat

Av Ellenor - 12 november 2012 17:20

Gårdagen spenderades ute hos min mor och far för att fira pappsen på hans dag. Syster med liten var där också, tråkigt nog jobbade Niklas så han fick fira sin egen farsdag på kvällen med oss ist.
Mamma hade dukat upp festmåltid med smarrig förrätt och porterstek till huvudrätt. En skottkärra med mig rullandes från matbordet så kändes det inte som man behövde äta på en vecka efter :-)
Nu är det måndag och nu vecka, Inge särskild inplanerat eftersom man har en tröttmössa på känns de som. Liten är inne i ngn fas nu att han gärna vill leka nattetid ist för att sova. Tur han e söt så hoppas vi han hittar sin tröttmössa nattetid snart :-)

 
 
Birgitta

Birgitta

13 november 2012 07:24

ja..det var lite speciellt att fira en första fars dag som "egen" familj.. jag jobbade dock så vi firade på lördagen.. går ju det oxå.=) Våran lille parvel har oxå nyss haft en sån period.. kl 03-04 på natten står han upp i sängen och tycker minsann det är morgon... haha..=) det försvinner nog snart ska du se... sööööööt han är..=)

http://www.gittzki.blogg.se

 
Birgitta

Birgitta

25 november 2012 15:31

nu har det gått för lång tid emellan igen...=) fast ni har väl fullt upp med flytten o så nu...=)

http://www.gittzki.blogg.se

 
Ingen bild

Veronika

26 november 2012 09:12

Vilken söt pojke ni har! :) Jag hamnade på din sida av slumpen och ser att du är tillsammans med en gammal klasskompis till min syrra, komiskt;)
Då jag även bor i Skog och vet om ett hus med strandtomt som blivit sålt och att du nämnt ert hus med det så kan jag inte låta bli att undra om ni köpt i Skog? Ni är isf varmt välkomna till orten och vad skoj med fler yngre med barn.

Ellenor

16 december 2012 19:33

Hejsan! Ja världen är bra allt liten ibland:-) och du har alldeles rätt i att vi har köpt hus i Skog, vi har bott här i en vecka nu och vi verkligen stor trivs redan. Vad heter du mer än Veronica? Om man vet vem du är tänkte ja :-)

 
Ingen bild

Veronika

17 december 2012 19:47

Sedär! Vad kul att ni redan nu trivs! :)
Då det har varit ovisst med skolorna i kommunen o annat som gör att folk inte väljer att flytta till mindre orter så blir man så glad när det verkligen händer! Speciellt när det är en så fin ort som Skog, hihi ;)
Jag heter Åkerlund i efternamn. :)

Ellenor

18 december 2012 15:15

Ja det är mycket tråkigt att det ska vara så med skolorna. Men det får inte avskräcka en från att bo såhär. Snarare en mardröm att bo mitt i smeten i Kramfors ist :-)... Hmm nä namnet ringde ingen klocka för mig! Kramfors är större än vad man tror då:-)...

 
Birgitta

Birgitta

18 december 2012 19:53

när kan man hälsa på?=)

http://www.gittzki.blogg.se

Ellenor

21 december 2012 12:27

Så fort vi kan säga HEJ DÅ härnösand är du mer än gärna välkommen :-)... Usch vilken tid det tar å flytta! Helst då man ha börjat renovera samt fick städa sig in i huset, usch för andras smuts :p

 
Ingen bild

Veronika

20 december 2012 02:19

Jag håller helt o fullt med! Skulle aldrig, tror jag, kunna bo i en stad där man inte har egen gräsmatta, avstånd till grannar mm.. Älskar "landet" :) Det är ju så man vill att ens barn ska växa upp, där de kan vara ute o springa o bara vara i det gröna o så.

Om jag nu ska säga en sak till, hoppas det inte avskräcker, så säger ryktet att dina föräldrar bor vid Storsjön o jag visste inte ens att det fanns åretrunt boende där...? Ibland vet man lite om sin hembygd... :)

Ellenor

21 december 2012 12:26

Då är vi lika på den punkten angående gräsmatta och grannar :-).. Haha Nee du avskräcker inte alls, full förståelse för liten bygd och att "snacket går"...men det stämmer att dom bor vid Storsjön också och att det är ett året runt boende. Dom har bott där i flera är!
Är via dom som vi kom i kontakt med Roger som ägde vårat hus :-)

Men vart i skog bo du då?:-)

 
Ingen bild

Veronika

4 januari 2013 13:00

Oj vilket jäkt o farande det har varit nu i veckorna två! Man halvintellektuell hunnit annat nästan.... Ni har väl haft fullt upp också antar jag, men med lite mer än bara jul o nyår?.. :) Såg att du skrev här ovan att ni fick städa er in. Hade han inte gjort det? Men en ensamstående karl som han kanske inte kan...? :) Vi var ju iof i samma sits, men vi valde att totalrenovera innan flytt ist, så nu har vi ett halvt färdigt hus i Älvö medan vi hyr i Träsk... Så har det varit i ca 2 år, men nu(!!) närmar vi oss flytt iaf, inom nån månad. Ska bli otroligt skönt o komma på rätt plats o installera sig.

Har ni förresten ansökt om förskoleplats i Skog? Det är verkligen Toppen fröknar där!! :-)

Ellenor

4 januari 2013 17:28

Jodu minsann, fart och fläkt så nu ärr minsann skönt att det är slut på julfirandet tycker jag :-).. Fast nu har man ju fullt upp med renoveringar istället! Håller på med noels rum och hall just nu, sen river vi ut köket å fixar till det! Insidan går i 70-tals stil å de är inte riktigt min grejj ;-).. Men det är ju läget som vi vart sålda på och resten få man gö till sitt eget!

Älvö säger du, vart ligger de?!:-)

Har faktiskt skickat in papperna till förskoleplats i dagarna, skogs förskola som första alternativ så ja hoppas vi får plats där till hösten :-)..

 
Ingen bild

Veronika

5 januari 2013 10:40

Ja nog är det allt skönt att vardagen är tillbaka! Man glömmer dagar o datum i all ledighet, ingen ordning alls;)
Nä sjuttiotalet inomhus kan man väl skala bort nu... :) vi hade 60-tal inne o hur stor skillnad är det inte på den o nutidens inredning? Sen så vill man ju helt klart ha sin egen prägel på torpet!
Är ert hus uppdelat i två lägenheter också? Det ser ju så stort ut o med flera våningar tänkte ja...

Älvö ligger bortanför den övre infarten till Skog, ca 500 m. Det står ett stort grå/vitt hus vid infarten mot vårt hus.

Hoppas det kommer finnas plats i Skog för er till Noel. Jag vet av fler från Skog som sökt plats där o de är i samma årskull. :)

Ellenor

5 januari 2013 19:03

Få spana då om man skulle åka förbi där :-)... Smidigt å inte bo i renoverings kaoset för er! Hade man haft möjlighet så hade ju de varit toppen.
Det måste ha varit delad bostad en gång i tiden, för det är ett extra kök uppe men det är ju bara en ingång och inga spår efter ngn annan som är igenbyggd lr så. Så jag vet inte hur dom löste det sim då me delat boende :-)

Jag hoppas innerligt vi får plats på dagiset! Trodde inte de skulle vara nå problem att få plats där men då ja hörde många som redan hade sökt dit så fick msn fart! Baby boom :-)
Hur gamla är dina barn då? Ha du ngn blogg förresten?:-)

 
Ingen bild

Veronika

9 januari 2013 11:01

Ja du får se om du ser ett någorlunda vitt hus med rött tak, riktigt renoveringsobjekt från utsidan :)
Det finns både för o nackdelar med att bo upp i renoveringen, men då det blev hela huset är det skönt att ha annat boende tills vidare! Ni kan ta rum för rum va? Men det blir stökigt av det med... Alltid en massa damm o sånt.

Kommer du vara ledig med Noel fram till hösten? Jag var in på dagiset en sväng igår o då skulle de snart ha inskolning igen. plats nr 18 då! mycket barn som sagt :)
Jobbar du eller pluggar du annars?

Jag har inte några barn ännu, men vi har tänkt att det ska kunna finnas en knatte inom två år. Renoveringen o min utbildning ligger lite före för att underlätta att allt händer samtidigt.. Men när jag är ledig o har tid är jag gärna med andras godingar, längtan efter egna är alltså stor! :)

Ellenor

10 januari 2013 07:04

Vi tar rum för rum med renoveringen, allting fungerar ju som det är så vi känner ingen stress så. Bara det att man vill ha lite annat utseende :D.. Å sen när man har en liten vilding så äre skönt å inte göra massa på en gång. Jag trivs så fruktansvärt bra här, lugn och ro. Som en pensionär ;-)..
Det blir inskolning från augusti! Så då hoppas ja han få plats:-)


Jobbar på Comhem annars i hsand, det fungerat men kommer nog se mig om efter annat sen:-)
Vad pluggar du då?

 
Ingen bild

Veronika

9 januari 2013 11:02

Har förresten ingen blogg eller så.. Bara fb. Haha :)

 
Ingen bild

Veronika

14 januari 2013 20:25

Vad smidigt o ta det pö om pö nu när ni kan o inte "sitter i sjön". Hihi... Jag tror att vi kommer göra så nu på slutet faktiskt. Jag är ganska beslutsam om att flytta dit när vi kopplat ihop avlopp, vatten o kan använda toa o kök. Har man bott i ett ganska slitet hus (dåligt skick)

 
Ingen bild

Veronika

14 januari 2013 20:36

Hmm kom visst åt del knapp.... Skulle ju säga att det vi hyr nu är i ganska dåligt skick oxå (egentligen) så jag "hotar" lite med särboende då karln vägrar flytta innan helfärdigt! Men kanske blir det jag som får ge mig?.... Renovering är tufft om man inte är riktigt överens. :)

Jaha du jobbar där nere. Läste med en tjej som jobbar där också. Är det bra arbete? Vad kan du tänka dig häromkring ist?

Jag läser till förskollärare, reguljärt, men vissa kurser distans. Den här terminen har jag studieuppehåll o jobbar ist inom vården. Ett skönt avbrott o lite återhämtning. :)

Är du med o renoverar på dagarna eller hur fördriver du o Noel dagarna?

Ellenor

15 januari 2013 18:39

Om man gör mycke renovering så håller jag med om att det är tufft om båda inte är överens, har vänner sim nästan renoverade sönder förhållandet t.om Dom bodde upp i det ska tilläggas :-)..vi har bara fräschat till hallen, snart klar med noels rum och sedan ska vi sätta fart med köket. Efter det blir det inget inomhus förens till hösten. Hålla på med tomten sen som ett break. Vi resonerar ju att vi har all tid i världen :-)..
Den avdelning jag jobbar på tycker jag är bra, endast dagtid också. Så jag ha inte alls ngt emot det men jag är lite less på telefonjobb, gärna ngt mer fysiskt! Men jobb växer ju inte på träd direkt :/

Ja få vi inte renoverar ihjäl oss direkt så blir de ju en massa bus mest på dagarna. Då Niklas har bilen för de mesta så lockar man besökare till oss ist :D..
Vet de om de finns nå träbingsställe i närheten typ styrka? Lr ä Kramfors närmast?:/

 
Ingen bild

Veronika

15 januari 2013 20:14

Ja det är sannerligen inte lätt då man ska tänka på varandras tycke i fråga om renoveringen. Men det är ju samtidigt roligare tillsammans också :-)
All tid i världen är ett bra resonemang då i den frågan! Bra att ni är på samma plan om det :) Vad roligt att ni snart är klara med dem rum ni håller på med. Det är skönt när man fräschat upp o kan gå vidare till nästa projekt, som ni ska ta ute i vår o sommar. Jag har hållit på en massa på tomten i Älvö också, men förra sommarn så vart det lite av den varan. Har tex gjort en jordgubbsrabatt (som rådjuren höll på äta upp förra våren).. Haha :)

Vad gäller jobb så är det ju tyvärr så... Men förr eller senare så dyker något upp :-)
Hmm gym i närheten... I Ullånger o Nordingrå finns det ju, annars är det nog Kramfors. Går ju bussar till båda orterna, men kanske inte de bäst passande tiderna. Ibland är det lite drygt o bara ha en bil då man bor som man bor...

Ellenor

16 januari 2013 15:04

Men va snäll du var som fixade jordgubbar åt rådjuren :D..
Ingen jobb stress heller då man inte börjar förens i aug, tänker förtränga att man måste tillbaka ;-)... Föräldraledig på heltid vore ngt de!

Snokade på dina bilder på fb,jag förstår då jag såg albumet sen 2011 att ni inte ville bo där samtidigt som ni fixade rummen iaf :D
Men ser att du tycker om äldre möbler också å göra iordning, tycker det är jätte snyggt!

Då fåre nog vara med träningen för mig, jag e en latis så jag vill att det ska vara lätt tillgängligt annars fåre lixom vara ;-)

När blir du klar som förskolelärare då? Kanske Noel får dig som fröken ngn dag då :-)

 
Ingen bild

Veronika

16 januari 2013 20:06

Ja om du sett dem bilderna så har du nog fått en bra uppfattning om hur det var innan. Usch!
Har egentligen inte varit sugen på att ha gamla möbler, något har fått mig att tänka om. Känns som bra det! :)

Förresten så glömde jag faktiskt att vi har träning på gympahallen vissa kvällar! Zumba må och to, vattengympa ons, body pump må och to. Jag gick BP i höstas och funderar på att börja nu igen. Det är min syrra som har det. :)

Jadu, vad gäller utbildningen så planerar jag nu att bli färdig till sommaren 2014. Så snart som möjligt vill jag! Och hoppas att få arbeta i Skog kan man ju alltid ;-D Så nära som möjligt.

Ellenor

19 januari 2013 19:40

Jag förstår till fullo att ni har haft/har det ni gör! Och att det måste krypa i kroppen på er att få flytta in:-)
Har ni annars ngt preliminär datum då ni ha tänkt vara klara?

Har dom ngn hemsida lr nå dylikt på hallen så man kan se datum/tider och sånt?:-)..

Idag såg man nå nytt iaf att dom körde rally utanför på sjön. Man är som en pensionär då man ha skaffat kikare å tittar på allt som försigår på sjön haha :-D mest för djurens skull som promenerar förbi men ändå :-)

 
Ingen bild

Veronika

20 januari 2013 16:41

Jo det kliar allt i kroppen! Jag tycker att vi bör hinna med inflyttning till april, men Ulrik är tveksam. Tror det mest är jag som får ligga i med vad jag kan o bevisa det ;-)

Ja du kan gå in på Skogs If, finns här på fb. Kan försöka lägga till dig i den gruppen så du blir uppdaterad. :) Första passen börjar förresten i morgon.

Jo jag såg att dem som bor i Herrgården hade skottat upp o välkomnade alla som ville köra! Sonen där i huset är 22 (tror ja) o köpte en pistmaskin för att göra snyggare skoterleder o annat med. Lustig grabb som gillar att testa det mesta! ;)
Har ni skoter?

Ellenor

22 januari 2013 18:35

Jag var inne i kikade på skogs if och det var synd det bara var veckopass o inget på helgerna! Bli ju sånt bök när sambon jobbar kväll varannan vecka, å då ska man låna bil plus ha barnvakt. Och träna varannan vecka ger ju ingenting direkt :-)
Blir en till bil till hösten då man börjar jobba så man får hålla sig till tåls tills dess :-) kul dock att det faktiskt ordnas såna träningsmöjligheter i en dån liten bygd!

Tyvärr så har man ingen skoter, men det kommer införskaffas så småningom! Läget är för bra för att inte ha det lixomH :-)...

Du dom verkar ha lite koll på förskola och sånt, vet du hur länge det dröjer från det man ha skickat in ansökan tulls man fått svar om man fått platsen?:-)

 
Ingen bild

Veronika

23 januari 2013 21:00

Ja det är ju förstås bara kvällstid i Skog, tyvärr... Synd att du känner att det inte funkar, skulle vara kul med fler nya i vår! :) men det är nog omständligt med barnvakt o arbetstider som inte riktigt passar ihop med träningstider... Sikta på hösten du!
Ja det är superbra att det finns träningsutbud även i Skog, trots den lilla orten;)

Ja, bor man ute på landet som de flesta av oss på orten gör så behöver man det roliga man kan få också o njuta av vinternaturen o så... :) roligare med motorsaker, det blir inte lika kul o åka skidor faktiskt. Hihi

Haha. Jo lite koll har jag nog vad gäller förskola o så, men tyvärr kan jag inte svara på den frågan. Pratade dock med en kompis som sökte plats väldigt tidigt för inskolning i augusti, hon ringde kommunen o frågade o fick till svar att ansökan ännu inte var registrerad då det var så långt kvar. Säkert är det så för er med... Men kan man inte meddela föräldrarna det då da liksom?! Kocko kommun....

Ellenor

26 januari 2013 18:06

Det var verkligen en kocko kommun. Jahapp få man hålla sig till tåls då :/... Vet att det är ngt att man ska söka minst 4 månader innan man vill att dom ska börja på dagis för att få en plats någonstans, så ärväl däromkring man få veta då :-)..

Haha! Ja du har så rätt så rätt i att skoter är roligare än skidor ;-)... Nästan så man skulle ha haft en skitbil och få testat banan på isen med!
Jag fick va tråkig dock mot pojkarna på isen igår då dom höll på att ploga upp racing spår ca 5m från strandkanten och säga till dom att de uppskattades inte. Vi vill ju kunna vara på isen utan att riskera bli överkörda lixom :-).. Så mitt första minus poäng i bygden då?;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 14 januari 2013 19:12

Inte dumt att vakna upp till denna vy varje dag.

Av Ellenor - 31 december 2012 19:37

Tittar in lite snabbt för att önska er alla ett gott nytt år ...

Av Ellenor - 6 november 2012 14:25


Idag har vi varit och hälsat på min mormor och morfar, min fina mormor som fyller 75 år imorgon hade dukat upp me tårta och gofika! Man kommer aldrig hem hungrig från dom äldre måste ja säga :-) Var en stund sedan man hälsade på hos dom så dom tyck...

Av Ellenor - 4 november 2012 08:10


Fått önskemål att ja ska skriva ett inlägg så det är väl bäst  jag gör det då! Lilleman börjar bli stora killen, 7 månader nu den 10e. Han växer så det knakar och tiden går verkligen i räserfart! Han förgyller verkligen våra dagar med massa kärle...

Av Ellenor - 6 september 2012 14:04

Bloggen faller i glömska, tycker det är roligare att läsa andras bloggar hellre, å även instagram är vad ja gillar bättre. Pappa Niklas har börjat jobba efter 3 härliga månaders ledighet. Har varit en stor glädje att Noel har kunnat umgåtts med h...

Presentation


Jobb, Graviditet & Familjen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards