Alla inlägg under augusti 2012

BVC

Av Ellenor - 24 augusti 2012 13:13

Då har vi gjort ett besök på BVC idag med lilleman, 4.5 månad och en vikt på 6730 och 67,5cm lång, alltså mer lång än tjock min lilla gosunge :-)
Tiden går så fort och vid nästa koll på 5.5 månad så äre dags för vaccination igen.
Tänk sen ska det börjas me smakisar och allt med, tänkte kanske börja smått vid 5 månader om han är intresserad, ska bli spännande! :-)

Av Ellenor - 10 augusti 2012 07:08

Nu blir min lilleman 4 månader idag, tiden går verkligen så fort! Men samtidigt känns det som han har varit en del av familjen våran hela tiden <3

Det är en sann lycka och se hur han utvecklas hela tiden.

Man märker verkligen hur han upptäcker världen, hur små saker kan vara så fascinerande.

Han sover alltid i sin spjälsäng på nätterna, äter fortfarande 2 ggr per natt. Han har inte lärt sig än att man ska bunkra med mat på dagen för att sova gott på natten. Men man märker att mängderna blir mer och mer på dagtid så det kommer väl. Han går och lägger sig kl 19 på kvällarna och gör morgon allt mellan 05 till 07.

Just nu när han ska somna på kvällarna så tycker han om sina föräldrars vackra(host) pipa, så man sjunger för honom att komma till ro.

Tidigare så la man bara han i spjälsängen så sov han själv utan vi va där, men som sagt så tycker han att allt är så intressant så sjunger man inte nu så blir det en övertrött bebis :-)


Igår var jag Niklas och svärmor i Birsta för att shoppa upp presentkort vi har fått till Noel, det börjar bli dags att inhandla strl 68 på kläder. Det finns ju så himla massa fint till dom små! Så mycke roligare att handla till han än till sig själv :-)

Idag får vi se vad dagen har att bjuda på. Just nu sover lilleman en liten tupplur då han klev upp 05 idag. Ska tillägga att pappa Niklas sover också :D


 

Av Ellenor - 5 augusti 2012 09:23

Igår så åkte jag Niklas Noel och Rikard för att titta på när kusten hade match, Niklas var avstängd så han fick avnjuta matchen på läktaren denna gång. När vi for mot ullånger så regnande det så pass mycket att vi och andra bilar fick stanna efter vägen för man såg ingenting då man körde, var riktigt otäckt! Och när vi va väl framme och kanske sett 15 min av matchen så började det blixtra och åska. Vanligtvis tycker jag det är mäktigt med blixtrar men nu då man ha lilleman med sig så tycker både han och jag att det är otäckt :-)
Så jag och Noel packade in oss i bilen och for till mormor och morfar ist så fick dom lite kvalitets tid istället.
Och lika gla är vi för det :-D

Av Ellenor - 3 augusti 2012 10:55

Dagarna bara går och nu är det augusti och sommaren börjar gå mot sitt slut. Även om inte vädret har varit med oss har det verkligen varit sen bästa sommaren tack vare mitt gostroll Noel, få vakna upp bredvid honom varje dag är ren och skär lycka!
Det händer så himla mycke hela tiden, han har kunnat sen ett tag tillbaka utan problem vända sig från rygg till mage och från mage till rygg utan problem.
Nu även sen några dagar tillbaka trycker han upp rumpan och försöker skjuta ifrån så han kommer framåt, min stora kille!:-)

Nappen gillar han att dra ur munnen och försöker sätta tillbaka den, går väl Inge vidare men övning ger färdighet :-) ... Lustigast är han inför kvällarna då han behöver nappen att komma till ro för att somna, men den ska prompt ut! Så ibland nu får man hålla ett finger på den hehe, men det är ju en fas som allting annat :-)

Han vill gärna vända sig till mage då han ska sova också men det känner jag mig Inge bekväm i än då han är så liten, helst då man vet att dom ska ligga på rygg för att minska psd.

Presentation


Jobb, Graviditet & Familjen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards