Alla inlägg under december 2011

Av Ellenor - 29 december 2011 16:41

Då mina kräkfasoner igår inte fortsatte och middagen behagade stanna kvar i magen igår så måste det nog ha varit en graviditet+huvudvärk illamående episod som jag hade.

Och lika glad är jag för det för då kunde man jobba idag!

Det är absolut inte värt att vara hemma, gud så hemskt tråkigt det är verkligen. Zappa bland alla kanaler, och soffläge. Nej tack :-)


Tänkte jag skulle bjuda på en liten tjockisbild idag iaf

.  


Av Ellenor - 28 december 2011 13:21

Julen har varit underbar på alla sätt och vis. Fått tillbringa massa tid med min familj och Niklas familj.

Ätit god mat så man har rullat hem från julborden, och dessutom så måste tomten tyckte att vi hade varit väldigt snälla eftersom vi fick så mycke bra och fina saker

  


Mindre roligt är att jag har kännt mig under isen så himla mycket dom senaste dagarna. Haft en förkylning i kroppen sen förra veckan, en sån där härlig en som sätter sig på lederna och gör att man känner sig som tant Agda 83.

  

Men jag har haft huvudvärk sen i måndags, lätt trött i mössan nu. Och idag dessutom får jag inte behålla ngn mat heller...efter dom gånger jag ätit idag så äre som man gör ett världsrekord i hastighet mot toaletten. Å det är ju såna här gånger som man inte vet, är det pga graviditeten eller är det magsjuka på gång? Hoppas jag känner mig piggelin imorgon, JAG VILL JOBBA. Så himla tråkigt å vara hemma.....

Inte för att gnälla(kanske lite), så börjar nätterna bli hopplösa minsann, vissa nätter är man uppe 3 ggr och behöver kissa, och sen för att inte tala om ryggontet. Jag är den levande propellern i sängen då jag inte tycker jag kan sova bekvämt längre :-) men men, det är ju sånt som hör till!

Bara min bebis mår bra så står jag ut med dom krämpor som kommer :-)


Men till något roligare så studsade man in i ny vecka igår :-) V27(26+1) idag...


Lite om vad som händer:


Du går nu in i den tredje trimestern och din bebis är c:a 24 cm lång från huvud till rumpa och 38 cm lång totalt! Den här stora lilla varelsen väger nu omkring 1200 gram, eller 1.2 kg! Den kommer dessutom att öka ordentligt i vikt under den sista trimestern, även om den inte blir så mycket större.

 

Nu ska jag bädda ner mig och se en film.....


Av Ellenor - 24 december 2011 11:43

God Jul från familjen Fäldt/Sollander :)


 

Av Ellenor - 23 december 2011 08:24

Herrejissaness vad det är skönt med fredag!

Dessutom när det är julafton på gång, långhelg och mys med släkt/vänner så får man extra energi :-)

För att få vara lite gnällig så blir man lätt trött i mössan då jag har haft spänningshuvudvärk exakt varje dag denna vecka, men det är bara att härda :-) When the going get´s tough, the tough gets going...ungefär så!


Har inte mycke nytt att uppdatera utan får passa på att önska alla en God Jul :)

Av Ellenor - 20 december 2011 17:26

Då dundrade man in i en ny vecka, och nog känns det verkligen att man har blivit större, man börjar tycka magen är lite ivägen helst då man ska klä på sig strumpor/skor. Men det gör inget :-)

Lite om vad som händer denna vecka:


Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.

Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

 

Och sen den obligatoriska "tjockis-bilden" då :D

 


Idag kom mams & paps förbi efter jobbet så då vart man bjuden på en go subway macka. Dom hade aldrig ätit där förrut så det var minsann på tiden :-) Mums!



 

Av Ellenor - 18 december 2011 16:10

Gick förbi i rasande fart, fått mycket gjort dock så det känns bra :-)


Fredagen spenderades på jobbet i vanlig ordning men efter så for jag och N till Rikard och AK och käkade middag tillsammans, alltid lika trevligt <3.

  

Gårdagen var man bortbjudna hos mina föräldrar så då vart man för andra gången denna helg bortskämd med att få maten serverad. Alltid gott att komma bort och äta då det dessutom blir rätter som man inte gör själv heller :-)

På kvällen så hämtade vi ut barnvagnen och satte ihop den, Å vad jag längtar nu!!

Just nu känns det som en evighet bort. Den som väntar på något gott? :-)

Detta blir bäbis räser åk!

  


Å idag var man väl som resten av västernorrlands befolkning på Birsta. Man blir lika matt varje gång då man är där!

Men nu är alla klappar köpta :-)

Så nästa gång man ska dit blir väl på mellandagsredan då man ska trängas med allt annat rea tokigt folk!


Av Ellenor - 16 december 2011 08:33

Igår var man hos BM och gjorde en liten koll, mätte magen, lyssnade på hjärtljuden på bebis <3, kollade blodsockret och sådana saker.

Det man kom fram till är att jag bör börja äta järn tabletter från och med nu, men det hade jag redan på känn då man är så trött i mössan av sig :-)


Å det känns så himla skönt att det är fredag nu, välbehövligt!


Av Ellenor - 13 december 2011 19:02

Då vart det en ny vecka för mig idag, så då passar vi på i vanlig ordning att ta en bild på kalaskulan :-)

Först lite vad som händer:


Barnet

Barnet kan känna igen din röst och reagerar mer på mammans röst än andra ljud. Ett korttidsminne har utvecklats. Barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma.

Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.

  

 

Annars då?

Ja dagarna består mesta dels av jobb och när man kommer hem är det soffläge som gäller.

Blir BM besök på torsdag, inte varit där sen inskrivningen så nu framöver är det tätare kontroller som gäller.

Känns lite tryggare så :-)

Presentation


Jobb, Graviditet & Familjen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards